vineri, 1 ianuarie 2010

Sanatate ......

Sfarsitul de an m-a prins in drum spre Casa de sanatate , incercand sa rezolv o problema legata de asigurarile de sanatate .

Cladire frumoasa , oameni care isi fac veacul pe acolo pentru cateva ore de munca .....totul platit din banii nostrii ai contribuabililor .

Povestea e simpla : incercand sa obtin pentru un salariat, caruia angajatorul ii plateste obligatiile catre bugetul de stat si caruia ii opreste la sursa si ii vireaza contributiile lui personale la acelasi buget de stat, o adeverinta de asigurat.......soc.........mi se spune ca acesta nu are calitatea de asigurat .
Adica e salariat , plateste contibutiile la buget atat el cat si angajatorul dar nu este asigurat , pe motiv ca acestea sunt mici ( omul este angajat cu salariul minim pe economie , cu o durata de munca partiala - 4 ore / zi ).

Pai hai sa ne gandim la sistemul de sanatate din Romania .......unii platesc raportat la veniturile lor mari , foarte mari , medii ( care nu au nicio legatura cu durata de munca, contributia fiind raportata procentual la venituri si nu la durata de munca ) sume enorme .
Am fost angajat peste 15 ani , timp in care am platit foarte multi bani la sistem atat eu cat si angajatorul meu , poate dublu sau chiar mai mult decat marea majoritate a oamenilor normali. Daca as fi avut , sau daca am nevoie acum de asistenta de sanatate , nu primesc mai mult decat unul care a platit a zecea partea din cat am platit eu sau poate nu a platit nimic . De ce ?......Ca doar eu am platit mult mai mult.
Pentru ca statul iti va spune ca este un sistem al solidaritatii....platesti acum, mult si altii beneficiaza de foloase .....Ops.....Pai eu unul, din banii mei , din munca mea , nu vreau sa isi umple altii buzunarele......Banii platiti de mine , de angajator pentru mine , ii vreau stransi , capitalizati si atunci cand o sa am o problema ( o nevoie ) sa ii folosesc . Acum , in sistemul actual, nu se poate asa ceva .

Ar trebui, daca am putea, sa nu mai platim decat atunci cand am avea nevoie ......sau sa gasim alte variante .....

Acum cand statul vrea sa muncim pana la minim 65 de ani , ma gandesc cat de multi bani o sa aduca unii la buget.....cu cat vor avea salarii mai mari , cu atat vor alimenta conturile altora cu sume mai mari ......banii lor, care vor fi folositi insa de altii, nu de ei sau de tine ...
Schimba asta !... pentru ca nu e corect si nu e normal ca atunci cand tu vei vrea ceva servicii pentru care ai platit in avans si poate chiar triplu , ti se va raspunde ca nu avem bani . Pai alo....banii mei unde sunt?......s-au dus domne si acum asta e situatia ....urmatorul .

Pregateste-ti de pe acum viitorul , ai grija de tine si asigura-ti batranetea .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu